tisdag 22 februari 2011

Lite vårfärger

Det började med en rund duk:
Som snabbt och smidigt blev två "kompiskjolar":
En vårvintermysig tröja i Iris Visa-bambutyget gör det hela ännu mer påskfärgglatt:
Lillasyster har också fått Iris Visa-tröja och ett par pösiga "gardinbyxor".

Här får man allt stök, med flyttlåda och symaskinslåda på köpet. Syhörnan fungerar men har ännu inte nått det mer organiserade stadiet.

Angående overlockföljetången. Jag har nu bytt nålar, underkniv och skruvat lite här och var. Det dunkande ljudet kommer tillbaks då och då och jag inser att det uppstår när knivarna hamnar lite för nära varandra, för maskinen börjar direkt att skära dåligt. Jag ser också på den undre kniven att den blir lite skavd längst upp på kanten. Det har hittills blivit bättre av att jag tryckt lite på knivarna, men så kan man ju inte hålla på. Jag tror jag måste byta den övre också. Någon som vet var man enkelt beställer reservdelar till Husqvarna-maskiner?

Jag lyckas inte längre lägga in bilder när jag använder Firefox, utan fick byta till Safari. Då går det fint. Konstigt, är detta något känt fenomen?

4 kommentarer:

Onomak sa...

Fint!
Jag har märkt att på senare tid kan jag bara ladda upp en bild. Så när jag vill ha två bilder får jag publicera inlägget med en bild och sen direkt logga in igen och redigera inlägget. Då kan jag lägga till en ny bild. Skumt är det och bökigt, men det funkar iaf för mig då.

vovlo blir marulk sa...

Ja, det verkar skumt. Jag trodde att detta skulle funka för mig med, att logga ut och sedan försöka igen. Men det går inte alls längre, när jag använder Firefox som webbläsare. Själva bildinläggningsrutan kommer inte upp. Men det kanske är tillfälligt...

Ingrid sa...

Superfina kläder - gillar framför allt A:s outfit!!

Vad gäller dunkandet i maskinen och reservdelar så finns det en symaskinshandel i Dingle, som är återförsäljare av Husqvarna - kolla med honom!!

Och sedan till bilderna. Jag har numera Firefox och har än så länge inte haft något problem med att lägga upp flera bilder i ett inlägg. Däremot tycker jag att det strular oftare än vanligt att få in bilderna i inlägget, ibland får jag försöka flera gånger och ibland får jag även göra som Onomak skriver.

Anonym sa...

Vilken fantastisk kjol, helt underbart solig!