fredag 11 februari 2011

Äntligen overlock!



Jojomensan. Nu ska det bli sömnad av. Det blev först en besvikelse, en lucka som hakade upp sig så att jag var tvungen att byta, men nu är den här. Och nu är vi vänner. Jag var tvungen att provsy där jag befann mig helgen efter att vi hämtat den och där fanns knappt några tyger förutom lite oblekt muddväv och ett gammalt örngott. Jag ritade av ett par byxor och snodde ihop de här. Vilken fröjd det är när det går snabbt och blir så snyggt, på insidan! Husqvarna Huskylock s15 blev det. Enkel men fullt duglig för mig som inte har någon erfarenhet.
De första byxorna var lite små för den tänkta bäraren, så jag improviserade ihop ett par betydligt pösigare, av ett par gamla gardiner. Nu finns det istället att växa i!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart med en så bra maskin. Är riktigt avundsjuk, men mycket glad för din skull. Ser fram emot bilder på fina kläder.

Ingrid sa...

Yipppi!!! Hejja, hejja - snart är du fast :)