onsdag 2 februari 2011

Liten fyller två



Lillasyster blir idag två år! Det gav mig anledning att, trots att jag under ett halvår haft hundra saker att skylla på för att inte göra det, sätta mig vid symaskinen. Vi hade helt enkelt inte fixat någon present (mer än ett loppispussel...). Hon älskar sin gröna mössa och tröja med apor på, så det fick bli mer apor och lejon, fast i annan färgställning. Mössan är sydd efter Meedoms huva, men den funkar inte utan något som snörper ihop öronlapparna under hakan. Dessutom är jag nog lite ringrostig, för resultatet ser verkligen hemsytt ut! Men nu känner jag att det är okej att sy en mössa till, och rätta till det som inte blev så bra. Ett stort steg. Mössan är sydd så att bägge sidor kan vändas utåt. Det turkosa tyget är velour från Tygpyssling.

Det finns en overlockhistoria att berätta också, men det får bli en annan gång.

Inga kommentarer: