torsdag 17 mars 2011

Smått och gott



En liten karamell till finaste Snultran, Makrills nytillskott. Förklädesklänningen är sydd enligt ett gammalt mönster, hur enkelt som helst bortsett från de skarpa rundningarna med kantbanden. Tyget är en gammal gardin från Dalarna, spetsen har min farmor virkat för sisådär 40 år sedan.

En vårglad mössa till mig själv. Sydd på ett ungefär enligt Gekkos beskrivning. Skönt randigt tyg från Tygpyssling.

Och så ett alster som blev tillklippt i somras och sedan gömde sig i en hög. Jag får försöka med att det är en tröja, och inte en klänning. Annars kommer lillasyster att vägra. Klövertyg från DeerDot.

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Tack fina du för den fina klänningen!! Vi gillar den skarpt!! Nu måste jag ju köpa strumpbyxor också - för det finns inte heller i barnklädesgömmorna... Kram!!

Anki sa...

Vilken underbart söt klänning! Fin mössa och klöverklänning, eller jag menar såklart tröja oxå :-)