lördag 26 mars 2011

Babynest med knappar


Eftersom det väntas en liten här, precis som hos många andra sybloggare, ville jag sy ett babynest. Inte minst för att det finns två yviga storasyskon som man kan behöva lite extra skydd emot... Jag sydde botten för sig och korven för sig. Sedan bestämde jag mig för att testa att använda tryckknappar istället för att sy fast korven på underlaget. Dels för att jag tycker att det kan vara bra att kunna tvätta delarna var för sig, men också för att jag vill kunna använda korven för sig. I underlaget finns en tunn skumgummimadrass som är lätt att plocka ur, och i korven ligger tills vidare två små bebistäcken. Den blev inte riktigt så välstoppad som jag hade önskat, men även här är motivet att det ska vara lätt att sära på delarna och bara tvätta det som behövs. Och så kan täckena återanvändas till annat. Vi får se om modellen funkar i praktiken också.

Inga kommentarer: