måndag 29 mars 2010

Grattis!




En gammal morgonrock, som även den räddades vid någon husrensning, behövde nytt liv. Fin lila velour, men ett bedrövligt plagg. Jag gillar i och för sig överdelen och funderar på att göra något till mig själv av den. Den nedre delen blev i alla fall en koftklänning till storasyster, som just fyllt 4 år! Hon blir så glad av de ansträngningar man gör. Den lilla detaljen med hemvirkad spets på fickan, och olika färg på knapparna, det är sådant man uppskattar när man är fyra. Och även jag blir glad när jag ser den gamla rocken i ny och livfull skepnad.

För att få till raglanskärningen utgick jag från ett tröjmönster när jag klippte till delarna.

1 kommentar:

Ingrid sa...

Så himla fin och annorlunda!! Visst blir man glad!! Hoppas allt är bra med er? Är det Skåne som hägrar i påsk? Kram!!