torsdag 11 mars 2010

Kofta x 2



Efter två år är den äntligen klar! Koftan till vänster påbörjades när storasyster var 2 år. Som tur var valde jag att sticka till en 3-åring men förlänga koftan till motsvarande en 4-åring. Jag vet inte varför det är så trögt att sticka. Målet ligger liksom lite för långt bort. Det som drev på mig blev till sist risken att den skulle vara för liten. Långvarigt arbete som dessutom uträttats förgäves är ju inte särskilt tilltalande. Sedan blev jag förstås inspirerad av den fina omlottkoftan som lillasyster fick från sin mormor. Det ska erkännas att modellen är en beställning från mig. Och att den var pilligare än man kunde tro att sticka. Men fin till tusen är den! Mönstret är DROPS Design från www.garnstudio.com och garnet heter Fabel. Den bruna ribbkoftan med raglanärm är stickad i Marks & Kattens "Natura".

1 kommentar:

Ingrid sa...

Bravo!! Jag har också några stickufon som ligger och trycker i något hörn...

Jag löser behovet av stickade tröjor/koftor genom mamma och inte att förglömma med Anne med bloggen Far og Sonn