måndag 8 februari 2010

En kjol blev två



En loppiskjol som aldrig var lagom blev i somras två barnkjolar istället. Enkelt och smart, om jag får säga det själv. Båda kjolbärarna var nöjda och skulle prompt ha kjolen på, oavsett väder och övriga kläder. På den här tiden satte jag en lapp med namnet "Segel" på sådant som var hemsytt, från en ännu mer avlägsen tid då jag sydde olika slags påsar i spinnakerväv.

Det syns ganska tydligt vilken som är överdel och vilken som är underdel på den ursprungliga kjolen. Med hjälp av det nedre kantbandet klockades kjolen fint på överdelskjolen (vänster).

Förresten, hjälp mig någon! Jag ville såklart ha de två små bilderna bredvid varandra, och det ser de ut att vara i redigeringsläget. Varför hoppar de ändå ner och lägger sig under varandra?

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Återbruk är så kul. Jag funderar ofta på att sy om gamla jeans, men kommer aldrig till skott. De är kjolarna blev ju supersnygga!!

vovlo blir marulk sa...

Tack markill-I. Det är så roligt att du tittar till mig då och då. Du har inte lösningen på bildproblemet?