tisdag 19 januari 2010

Väldigt länge sedan - fleeceväst


Den här bloggen har vilat sig gott ett bra tag nu. Under tiden har det faktiskt hänt en del. Och det börjar bli dags att avslöja vad. Idag har jag till exempel gjort mitt första utsnitt i Photoshop, i syfte att slippa tråkig bakgrund. Ibland kommer jag dock inte orka göra detta, det känner jag på mig. Då får det blir gult trägolv som fond.

Till saken. I början av december sydde jag den här fleecevästen till lillasyster. Den har använts väldigt flitigt kan jag tala om, med tanke på att temperaturen inomhus den senaste tiden har legat konstant under 20 grader, ibland närmare 15. En liten justering jag fick göra var att fixa knappöppning, eftersom den knappt gick att få över huvudet. Nu tror jag att jag även kommer att fixa en mudd nedtill, eftersom den blev lite väl kort. Sprätta kommer jag dock inte att göra, eftersom den här fuskoverlocken som jag använder är döden att sprätta. Nej, det blir till att sy fast den i det dubbelvikta fleecetyget. Kanske kommer jag att avslöja hur det blev.

Tyg: fleece färg petrol från tygpyssling.

1 kommentar:

Ingrid sa...

Den blev ju hur snygg som helst!! Klart att du ska avslöja hur det blev!