torsdag 19 november 2009

Snart...

Tanken är att det ska bli någonting av det här. Än så länge är jag dock hemlig, bara två personer känner till att denna blogg existerar. Frågan jag ställer mig är hur man hinner med att både sy och pyssla och sedan också blogga om det. Det undrar jag alltid när jag läser andras bloggar. Hur produktiv kan man bli? Svaret jag hoppas är sant är att bloggen ger energi åt skapandet. Ett sätt att tala om för sig själv och eventuellt någon annan, att nu är det faktiskt gjort och så här blev det. Det ena läggs till det andra och så inser man att "oj, vad mycket jag har gjort". Eller hur, är det inte så det fungerar? Blabla nummer ett från en trött en.

1 kommentar:

Ingrid sa...

Jag fattar inte riktigt vad jag går på just nu. Syandet ger mig en sjuhelvetes energi och ork. Jag som normalt är superkvällstrött sitter till efter midnatt och syr.

För mig är bloggen ett jättebra sätt att förbättra mig, hitta inspiration och "kompisar" som man får tips av, delar mönster/tyger med eller bara får/ger glada hejjarop av/till.

Ett tips: jag fotar när jag har tid och ibland blir det en liten fotohög som ligger och väntar på att bloggas. Ibland gör jag något åt den ibland inte. Det beror lite på hur jag tycker resultatet blev. Det får inte bli ett tvång att blogga. Då är det garanterat inte roligt.

Jag sporras verkligen att vilja sy mer och mer och mer av att samtidigt blogga om det jag syr för jag är så knäpp att jag hela tiden vill överträffa mig själv.

Jag tycker det är roligt att du kommit igång och kommer att följa med intresse hur vovlo utvecklar sig...

Nu är klockan alldeles för mycket igen. Så godnatt! Och lycka till med syandet och bloggandet!